Projectmanagement / Interim-opdrachten - 2becontinued
16606
page,page-id-16606,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Projectmanagement / Interim-opdrachten

PROJECTMANAGEMENT OF INTERIM-OPDRACHTEN

Voor projectmanagement of interim-opdrachten kunnen we u langere tijd de juiste ondersteuning en expertise bieden, als het gaat om implementatie van specifieke HR projecten, vervanging van een HRM manager of directeur, begeleiding van een reorganisatie of veranderingstrajecten , waarin de mens kant een belangrijke rol heeft. Maar ook het herstructureren van afdelingen en het begeleiden van teams daarin behoort tot de mogelijkheden. We onderscheiden ons in een niet traditionele aanpak (Rijnlands* organiseren) en combineren inzichten uit de A&O psychologie met het toepassen ervan in de werkelijkheid. We steken de brug over van (be)denken naar doen.

We kijken naast de opdracht ook vooral naar de mens en al zijn aspecten.
Wist u dat non verbaal en onbewust gedrag een enorme rol speelt in het wel of niet accepteren of geloven in de boodschap van het management?

• Twee derde van alle stimuli die ons brein bereikt is visueel
• Meer dan 50% van ons brein is gericht op het verwerken van beelden
• Ongeveer 55% van alle communicatie plaats vindt via gelaatsuitdrukkingen
• Ongeveer 38% van alle communicatie plaats vindt via intonatie
• Slechts 7% van alle communicatie geschiedt op basis van verbale uitwisselingen
• Emotie is een sterkere drijfveer voor ratio dan andersom
• Bewuste gedachten vormen maar een heel klein element van onze mentale activiteit en zijn veel langzamer.

Het zogenaamde rationele besluitvormingsproces is ook minder rationeel dan je aanvankelijk zou denken. Daarom is het raadzaam om meer aandacht te besteden aan en bewust te zijn van cognitieve illusies die het werkproces vaak verstoren.

2becontinued projectmanagement interim opdrachten

 

ONBEWUST EN NON-VERBAAL GEDRAG

Binnen de reclame en marketing wordt al lang gebruik van de wetenschap over de invloed van onbewust en non-verbaal gedrag. De moderne consument wordt vooral beïnvloedt door andere input dan alleen verbale input. Binnen organisaties wordt er echter nog erg weinig rekening gehouden met de impact van non-verbale of niet rationele processen, bij het accepteren van veranderingen of het overwinnen van weerstand.

 

MAATWERK VOOR MENS EN ORGANISATIE

Teams zijn fora waarin gevoelige organisatorische en inter-persoonlijke kwesties discreet (en vaak niet discreet) worden aangepakt. Als het de bedoeling is dat mensen zich niet defensief gedragen zodra er druk is om te presteren op de werkplek, hebben ze leiderschap en ondersteunende voorwaarden nodig die risico en angst omzetten in productief werk. 2becontinued besteedt aandacht aan deze bewuste en onbewuste dynamiek die inherent is aan het organisatieleven.
Dit is altijd maatwerk waarbij we gebruik maken van passende technieken en methodieken, passend bij het type mens en de organisatie.